2009-10-21

New Moon soundtrack…


Den här skivan är bara såå bra och den växer för varje gång man hör den.
Jag tänkte att jag skulle betygsätta den från en skala 1 – 5. Vill poängtera att det här är juh hur jag tycker. Jag är ingen expert utan älskar bara musik i allmänhet :)

Death Cab For Cutie - Meet Me On The Equinox   :D  :D  :D  :D
Band Of Skulls – Friends                                      :D  :D  :D
Thom Yorke - Hearing Damage                            :D  :D  :D  :D  :D
Lykke Li – Possibility                                           :D  :D  :D  :D  :D
The Killers - A White Demon Love Song                :D  :D  :D
Anya Marina - Satellite Heart                               :D  :D  :D  :D
Muse - I Belong To You (New Moon Remix)            :D  :D  :D  :D
Bon Iver & St. Vincent – Roslyn                             :D  :D  :D  :D  :D
Black Rebel Motorcycle Club - Done All Wrong        :D  :D  :D  :D  :D
Hurricane Bells – Monsters                                    :D  :D
Sea Wolf - The Violet Hour                                   :D  :D  :D
OK Go - Shooting The Moon                                  :D
Grizzly Bear - Slow Life                                        :D  :D
Editors - No Sound But The Wind                          :D  :D  :D  :D  :D
Alexandre Desplat - New Moon (The Meadow)        :D  :D  :D  :D  :D

Vad som är kul med den här skivan är att dom lite mer okända namnen glänser. Min favoritlåt är nog den med Editors, han som sjunger har så himla skön röst. Sedan gillar jag Lykke Lis låt skarpt, den är så vacker. Till sist måste jag tillägga att detta är en lågmäld skiva där många låtar verkligen skär rakt in i hjärtat, precis som boken gör.
Slutbetyg: Köp nu!!

2 kommentarer:

  1. Du får inte skriva köp nu, då måste jag ju köpa den , och jag har 17 kronor på mitt konto nu!!! :O Jag får väl helt enkelt sno den på Rocks imorgon ;)

    SvaraRadera
  2. tack :D blev så glad när jag kunde det haha :P

    SvaraRadera