2012-02-27

Fruktsallad med drakfrukt och jordgubbar.

Prövade att göra en fruktsallad för ett tag sedan med drakfrukt och jordgubbar, jag hade nämligen sett en bild på en blogg och tyckte att det såg så gott ut.
Visst, den var inte äcklig för jordgubbar är något av det godaste som finns men drakfrukten var väldigt smaklös. Den var som en kiwi i konsistensen kan man säga. En dyr frukt också måste tilläggas.
Fast nu är inte jag någon expert på matlagning men det går kanske att marinera frukt och då skulle man förhoppningsvis få en bättre smak på den och framförallt få den sötare. Jag ska kolla upp det närmare för den blev väldigt fin att titta på i alla fall.

Foto: Jag

Foto: Jag

Foto: Jag

1 kommentar:

  1. Här i sverige smakar de oftast inte så gott, men då vi var i Vietnam och käkade de där smakade de alldlees underbart vill jag lova, man kan inte jämföra:)

    SvaraRadera